Monday, December 5, 2011

Saga FLX SE 1.6 Terbaru 2011

Saga FLX SE 1.6 baru je dilancarkan tak silap dalam bulan 12/2011. Harga kereta ni boleh tahan 49K , ada orang tanya dari ambil saga baik ambil perodua MyVi 1.5 SE lagi BEST!


Tapi bagi aku , kalau pakai sorang2 boleh la, aku ni dah nak dekat kahwin, nanti beli kereta kecik2 nak sumbat anak dekat mana? Balik KG mak / bakal mak mentua jenis suka bagi macam2 kalau nak balik, memang penuh bonet. So kalau ambil Myvi untuk space memang rasa tak berbaloi2...

Tapi ada juga orang cakap kenapa tak ambil pesona? harga dah boleh ambil pesona basic kot, lagi nampak Executive. Tapi aku memang menyampah tahap gaban bila bawak pesona. Bapa aku dah pakai pesona aku tau la, dah berapa kali tersondol bonet dan bermacam2 lagi sebab terlampau lah banyak blind spot nye, walaupun tinggi aku ni 170cm tambah tolak. Duduk dalam pesona tu masih susah nak pandang belakang.

Lain dengan Saga, aku memang dah bawak 1.3 punya, memang best. Setakat nak buat sliding, drift sikit2 dan reverse dengan kelajuan top, masuk parking rasa macam kacang,blind spot yang minima...So ciri2 ni la sebab aku sayang SAGA.

Ada rezeki aku akan upgrade ke 1.6 :D

So aku belanje gambar2 SAGA FLX SE 1.6 dekat korang,

Bahagian Luar Kereta


Bonet Yang Luas.



Bahagian Dalam Kereta

Auto Adjust Side Mirror


Stylish Gear Knob


"SAT" ???



Bahagian Engine Kereta

Kalau tengak gambar dekat atas ni, Proton ada buat macam yang aku balut salur paip air-con, boleh check dekat entry http://gohighways.blogspot.com/2010/09/step-to-diy-meningkatkan-prestasi-car.html. Aku balut lagi banyak area dari yang proton bagi. Hehe diorang tiru ilham dari blog aku ke, tengak pada gaya pakai cable tie macam same je hehehe???

1 comment:

Afzainizam said...

2009-2010,BLM 1.3 keluar tapi sayangnya tak berapa lama lepas tu agak-agak penghujung disember 2010 keluar pulak BLM FLX 1.6 yang bestnya dilengkapi ABS ( Anti Lock Braking System) , EBD ( Electronic Brake Force Distribution) dan CVT ( Continous Variable Trasmission)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
diy paintless dent removal