Tuesday, November 2, 2010

Cantikkan Kotak Angin

Mula2 aku cari design apa nak letak dekat kotak angin ni, bosan tengak kosong je. Last2 google yang ni gak yang aku pilih :P


Kemudian mula kan pula proses spray. Tapi sebelum spray gosok dulu dengan kertas pasir grade 300 dan air.

Siap cuci bersih2 kemudian tunggu kering. Lepas kering boleh lah mulakan proses spray. Aku spray warna Flat Black.


Kemudian aku amik lukisan yang aku tekap tadi dan gunting sampai jadi macam ni


Siap gunting2 boleh tampal kertas tu dekat kotak angin. Aku guna gam biasa je.


Lepas gam dah kering, amik cotton buds basahkan sket dan buang gam yg terlebih2.


Lepas tu dah boleh mula spray . Dah kering cabut kertas tu dengan berhati2.


Akhirnya siap pun,



Proses yang aku buat ni hanya untuk orang yang mempunyai masa free sampai dah tak tahu nak buat apa. Kalau nak cepat boleh skip beberapa step.

Fast Step..

*Gosok semua pemukaan kotak angin dengan kertas pasir gred 300 dan air.
*Cari gambar yang sesuai di internet dan print.
*Tekapkan gambar yang sudah di print ke kotak angin gunakan carbon paper.
*Ambil selotip yang jenis kertas dan tampal.
*Spray undercoat. Biarkan kering.
*Spray 1st,2nd,3rd layer.
*Kemudian Spray Clear.
*Then cabut selotip kertas. Siap~

2 comments:

aque said...

hehehe betol2 tadew kije kawan ku sowang nie.. hehehe

miezha hamid said...

bakat semulajadi...tp menarik...