Friday, October 15, 2010

My GPS

Baru beli GPS latest edition, made from taiwan :D Just RM330 (4.3 inch). Have 2 GB Memory Card, holder, pen, USB Cable, Charger at soket & car.

Memang best ada 4 software (Papago X6, Garmin, Mapking n Sygic). Bole Play Video dengan lancar mcm DVD Player . Tak ada lag dan pantas.

Interface yang cukup lawa, simple dan menarik. Lepas beli terus aku cuba, sekajap gak aku ambil masa untuk mahir gunakan GPS ni.


Aku tak suka tengak 3D @ 2D view coz mengangu kontretasi aku nak memandu. So aku guna mode macam dekat atas, best sebab dia bagi tahu semua info. Arah jalan, masa yang diambil untuk sampai ke destinasi, max speed, average speed, dan yg paling penting pertunjuk kelajuan. Dah macam pakai digital meter. Selain tu fungsi speed trap yang masih tak dapat nak cuba coz x jumpa speed trap lagi :P Memang gempak hehe~



Video pertama ni tunjukkan betapa seronoknya aku tengak digital meter :P



Video kedua ni plak tunjukkan function GPS ni berfungsi. Memang aku bengang tol gan awek dalam GPS ni. Tak habis2 suruh aku patuhi had laju ! Dia punya petunjuk arah memang tepat .

Sesiapa yang nak dapatkan GPS ni boleh cari di Afin Motorspot atau hubungi 019-660 6365 (Afin). Selain GPS ni macam2 lagi dia jual, and harga memang murah dari kedai2 accessories diluar sana :D

2 comments:

Anonymous said...

aku ada gak gps camni.. lain jenama tp ada 4 software.. camne nak update map gps camni ye?

Syukie said...

Tu masalah nye...aku pon tak tau macam mana nak update..
:(